Eğer aşağıdaki gibi bir hata alıyorsanız muhtemel sebep ve çözümleri için bu yazımızı okuyabilirsiniz ;

 

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  kisi-kurum@xyzbirdomain.com.tr

    host mail.xyzbirdomain.com.tr [94.xxx.112.xxx]

    SMTP error from remote mail server after initial connection:

    554 5.7.1 You are not allowed to connect.

 

::: Çözüm Yolları :::

1-) http://www.mail-tester.com adresinden mail adresiniz ve mail serverınız ile ilgili genel bilgileri görüntüleyin.

2-) https://www.talosintelligence.com/reputation_center/lookup?search=xyzbirdomain.com.tr alan adınızla ilgili genel bilgileri görüntüleyin.

3-) https://www.spamhaus.org/query/ip/176.xxx.xxx.xxx şeklinde giriş yaparak ipnizin PBL ( POLICY BLOCK LIST) de olup olmadığını kontrol edin.

Eğer listede yoksanız aşağıdaki gibi bir sonuç alırsınız;

176.xxx.xxx.xx is not listed in the SBL

176.xxx.xxx.xx is not listed in the PBL

176.xxx.xxx.xx is not listed in the XBL

 

Eğer listede varsanız aşağıdaki gibi bir sonuç alırsınız;

176.xxx.xxx.xx is not listed in the SBL

176.xxx.xxx.xx is listed in the PBL, in the following records:

  • PBL153415725

176.xxx.xxx.xx is not listed in the XBL

 

  • PBL153415725 kısmına tıklayın ve yeni açılan sayfada “Remove an IP from PBL butonuna tıklayın. Gerekli bilgileri doldurun ve takribi 30 -60 dakika süre içerisinde listeden çıkmış olun.

 

Bu işlemleri yaptıktan sonra mail serverların güncellenmesi belli bir süre alabilir.